GARANTIE - UTILIZARE

Termenul de garantie pentru biciclete este 24 luni de la data cumpararii si se refera la defectiuni de fabricatie.
Termenul de garantie se prelungeste automat cu timpul petrecut de bicicleta in service.
Durata medie de utilizare a produsului este de 60 luni.

Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa de conformitate existenta in momentul livrarii produselor. In cazul lipsei de conformitate, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire.
Reglementarea garantiei produselor este conform Legii 449 / 2003 si OG 21 / 1992.

Citeste cu atentie certificatul de garantie, modul de utilizare si intretinere a bicicletei, conditiile de garantie si pierdere a garantiei.

Pentru a beneficia de garantie, cumparatorul trebuie sa respecte instructiunile din certificatul de garantie si are obligatia de a prezenta certificatul de garantie si factura de cumparare la intocmirea reclamatiei.

PIERDEREA GARANTIEI

Garantia se pierde in cazul:

-in care bicicleta nu a fost folosit conform modului de utilizare sau intretinerea a fost neglijata

-in care defectiunea a fost cauzata de folosirea necorespunzatoare: ciocniri, suprasarcina, accidente

-in care bicicleta a fost reparata de catre un service neautorizat de importator

-in care nr. de serie al bicicletei nu corespunde (sau nu poate fi identificat) cu numarul trecut in certificatul de garantie

-in care certificatul de garantie si factura de cumparare s-au pierdut

-in care bicicleta se foloseste in regim de inchiriere

Garantia nu acopera jeanta indoita (8 in roata), descentrarea rotilor, pana de cauciuc, zgarieturi si neuniformitati ale vopselei sau cromarii .

Piesele supuse uzurii (sabot, janta, camera, anvelopa, sa, lant, pinion, dispozitiv angrenaj, cabluri, bucsele si simeringurile furcilor telescopice) nu reprezinta garantie pentru uzura, doar pentru defectiuni de fabricatie.

GARANTIA SE REFERA LA PIESELE COMPONENTE IN URMATOARELE CAZURI:

-cadru, furca: se schimba daca s-a rupt la sudura; nu se schimba daca prezinta urme de lovituri, indoiri, defectiuni la partea filetata

-butuc roata: se schimba daca s-a rupt chiuveta sau bilele; nu se schimba daca prezinta urme de lovituri, defectiuni la partea filetata

-schimbatorul: se schimba in cazul viciilor ascunse

-nu se schimba daca prezinta urme de lovituri, orice reper al schimbatorului prezinta urme de modificari sau este indoit

-pinionul: se schimba in caz de defectiuni de fabricatie, clichetul este rupt; nu se schimba daca a fost demontat, lovit sau prezinta uzura normala

-pedala: in cazul in care capatul pedalei prezinta urme de lovituri, deteriorata sau axul pedalei este indoit pedala si dispozitivul angrenaj nu intra in garantie

-sistemul de antrenare: se schimba in caz de defectiune la rulment (monobloc); nu se schimba daca prezinta urme de lovituri, defectiuni la partea filetata a chiuvetei sau a bratelor de antrenare

-maneta frana si schimbator: se schimba in cazul fisurarii, crapaturii sau leziuni interne; nu se schimba daca ruperea a fost cauzata de lovituri

-frana: se schimba in cazul fisurarii, ruperii; nu se schimba daca ruperea a fost cauzat de lovituri (sabotii uzati si cablul rupt nu se schimba)

Reclamatiile se vor lua in considerare numai in cazul prezentarii certificatului de garantie si a facturii de cumparare.

Orice modificare in certificatul de garantie atrage dupa sine pierderea valabilitatii acesteia.

In cazul defectarii bicicletei o comisie hotareste cauza defectiunii.

ntretinerea bicicletei nu intra in garantie.
Reparatiile care nu intra in garantie se vor efectua contra cost.

MODUL DE UTILIZARE SI INTRETINERE A BICICLETEI

Citeste cu atentie modul de utilizare si intretinere a bicicletei, foloseste bicicleta conform acestuia si indeplineste toate cerintele mai jos enumearate. In caz contrar toate defectiunile aparute se remedieaza contra cost. Cere vanzatorului sa complecteze certificatul de garantie si verifica ca datele inscrise sa fie exacte. Punerea in functiune a bicicletei (revizia generala) respectiv reparatiile in timpul garantiei se executa de catre vanzator.

Modul de utilizare: Bicicleta se foloseste de o singura persoana, sarcina maxima fiind 120 kg. Bicicleta se utilizeaza pe drumuri amenajate sau neamenajate, dar in mod corespunzator cu tipul bicicletei. Nu se fac acrobatii, sarituri etc. deoarece acestea necesita biciclete speciale. La bicicletele cu viteze dotate cu schimbator fata-spate este interzis folosirea variantelor de viteza: pinion mic - roata dintata mica respectiv pinion mare - roata dintata mare.
Vitezele se schimba in timpul mersului pedaland usor, fara ca bicicleta sa fie sub sarcina (fara a forta pedalarea).

Franarea bicicletei se face folosind concomitent ambele frane. Inainte de fiecare folosinta convinge-te de eficienta franelor. Pe drum umed eficienta franelor scade, in acest caz deplaseaza-te cu precautie.

Bicicleta poate circula pe drumurile publice numai daca este echipat corespunzator conform codului rutier in vigoare.

 

Recomandam folosirea echipamentului de protectie (casca, genunchiere, cotiere etc.)

 

Reglarea bicicletei: Inaltimea ghidonului si a seii se poate regla maxim pana la semnul indicat pe acesta – “linia STOP“. Presiunea recomandata in pneuri este cca. 2,5 – 5 atm. si se seteaza in functie de greutatea utilizatorului si a suprafatei drumului ales.

 
Intretinerea bicicletei: Se recomanda verificarea bicicletei ori de cate ori este nevoie pentru prevenirea defectelor mari ireparabile. Intretinerea efectuata din timp duce la marirea duratei de utilizare a bicicletei si sigurantei in functionare. Inainte de utilizare verifica:

-roata fata si roata spate sa nu aiba joc in butuc (se va verifica ca roata sa nu se miste in plan orizontal)

-ca toate piulitele si suruburile sa fie stranse

-presiunea in pneuri

-eficacitatea franelor

-rigiditatea, strangerea ghidonului, rotirea sa fie usoara si fara joc

-rigiditatea pedalelor in brare (pedalele trebuie stranse pana la maximum)

-rigiditatea dispozitivului de pedalat (rotirea usoara si fara joc)

-functionarea schimbatoarelor (schimbarea lantului sa se produca usor)

Se cere verificarea cat mai frecventa (la fiecare 2-3 zile!) a strangerii suruburilor si piulitelor, cu precadere strangerea:

-cuvetelor de angrenaj in butucul angrenaj

-bratelor de angrenaj pe ax

-pedalelor in brate

-rotilor in furca, intrucat defectele aparute din neglijarea acestora duce la pierderea garantiei. Jocul aparut, oricat de mic ar fi la inceput, la partile miscatoare in rotatie ale bicicletei (butuci roti, butuc -ax angrenaj, pedale, head set ghidon) creste exponential la fiecare folosire si duce la deterioarea accentuata a acestora. Recomandam remedierea urgenta a defectiunii in caz contrar defectele cauzate in urma jocului aparut nu vor face obiectul garantiei, ci se vor remedia contracost.


In cazul schimbarii pedalelor, la montare trebuie avut in vedere ca pedala cu semnul R(Right) are filet (normal) de dreapta si se fileteaza in bratul drept iar cel cu semnul L(Left) are filet de stanga si se fileteaza in bratul stang invers ca cel din dreapta.
Lantul se curata solvent degresant si se unge la cca. 2 saptamani (sau imediat in cazul utilizarii in conditii de ploaie) cu ulei de lant. Pentru o buna functionare a sistemului de antrenare si schimbatoare (foaie pedalier – lant – pinion – schimbator fata – schimbator spate) se recomanda schimbarea lantului dupa cca. 1.000 – 1.200 km parcursi.
Bicicleta trebuie curatata ori de cate ori este nevoie.
Se recomanda ca depozitarea bicicletei sa fie intr-un loc uscat, ferit de razele soarelui, de umezeala si de inghet.