1. Cadrul legal
Conform Ordonantei de urgenta nr. 34/2014 , rivind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:
Consumatorul persoana fizica are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere și fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începand de la ziua în care intra în posesia fizica a produsului/produserlor. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Produsul returnat trebuie sa fie în aceeasi stare în care a fost livrat: în ambalaj, cu etichetele intacte ale producatorului.
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi,etc.
Conform ordonantei nr. 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta si al celor in afara spatiilor comerciale (art 2, punct 8), politica de renuntare la cumparare si returnare a produselor in termen de 14 zile calendaristice se aplica numai persoanelor fizice.
Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele comandate online sau telefonic si livrate prin firma de curierat sau posta. Produsele cumparate din magazinul fizic BikeOnline nu se pot considera a face obiectul unui contract la distanta. In aceeasi categorie intra si produsele care au fost livrate prin personal propriu al comerciantului la domiciliul clientului, acest caz se considera similar operatiunilor din magazin, referitor la verificarea si constatarea de catre client a faptului ca produsul corespunde comenzii sale, clientul confirmand acest lucru prin semnarea facturii.
2. Informatii utile despre produse
Majoritatea produselor de pe site-ul www.bike-online.ro sunt expuse in magazinul fizic BikeOnline din Targu Mures, str. Branului nr.33, din aceste motive produsele care se comercializeaza in ambalaje individuale de la producator nu sunt sigilate, deasemenea unele produse pot avea urme de expunere.
Datorita faptului ca la achizitionarea produselor de la producatori sau importatori unele produse se comercializeaza in cutii mai mari care contin mai multe bucati de produse, acestea din urma nu au ambalaj individual.
3. Exercitarea dreptului de retragere
In cazul in care clientul decide sa se retraga din contract, prin returnarea unuia sau a mai multor produse, clientul va trebui sa anunte in scris decizia de retragere de la contract prin completarea formularului de Cerere retur sau prin alta forma scrisa cu datele necesare (nr. comanda; nr. factura; nr. AWB) si sa trimita prin email la: info@bike-online.ro sau scrisoare prin posta la adresa magazinului: Targu Mures, str. Branului nr.33
Formular Cerere retur - pentru cazul retragerii din contractele la distanta - Persoane Fizice
Cerere renuntare la cumparare produse, aferent comenzii la distanta nr. ____________________ din data de ________________
Prin prezenta va informam cu privire la decizia de retragere din contractul la distanta aferent comenzii nr. ___________________ din data de ________________ pentru urmatoarele produse: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
primite la data de __________________ insotit de AWB nr __________________________________ din data de _______________ / conform factura nr._______________ din data de ________________
produsele au fost achitate (numerar /plata on-line/plata la POS) in baza chitantei/documentului de plata nr. ___________________ din data ______________
Solicit returnarea contravalorii in contul meu nr_______________________________________deschis la banca__________________________ cont deschis pe numele meu ____________________________si sunt de acord cu acest mod de plata.
Numele si prenumele : _______________________________________________________________
nr. telefon:____________________________ adresa de email: _______________________________ data ___________________
Nota: se vor atasa copii dupa documentele de identificare comanda si expediere: factura fiscala si document predare-primire produs de la curier (AWB). Pentru completarea cererii poti descarca formularul de cerere retur in format PDF aici , iar in format Word aici.
Costurile directe legate de returnarea produselor revin in totalitate in sarcina clientului. In cazul in care clientul a beneficiat de transport gratuit pentru produsul care urmeaza sa fie returnat, se va factura si se va retine contravaloarea transportului in valoare de 25,00 lei (cu TVA) pentru localitati aflate in zona de acoperire Fan Courier (dupa caz: plus taxa speciala de retur → vezi mai jos) / pentru localitati care nu se afla in zona de acoperire al Fan Courier se va factura si se va retine costul de transport facturat, (dupa caz: plus taxa speciala de retur → vezi mai jos). Pentru returnare clientul este rugat sa foloseasca cat posibil acelasi serviciu de transport ca cel folosit la livrarea produselor.
Dupa anuntarea dorintei de retur in scris, produsul/produsele care vor fi returnate se vor impacheta corespunzator pentru transport impreuna cu formularul de retur si se vor trimite prin curier rapid (sau predare personala) la adresa magazinului BikeOnline, cu urmatoarele date: Bike Park SRL, Targu Mures, str. Branului nr.33, cod postal: 540392.
4. Constatare si validare/acceptare retur produs/produse in cazul denuntarii unilaterale a contractului la distanta
Produsele sosite retur la adresa magazinului vor fi preluate de personal calificat care va verifica si va constata daca pentru produsele primite retur sunt indeplinite conditiile legale de renuntare la cumparare. In acest sens produsele trebuie sa intruneasca urmatoarele caracteristici pentru a se putea rambursa pretul intreg al produsului: sa fie in starea originala, in ambalajul original, complet cu toate accesoriile, fara urme de montaj, fara urme de utilizare, cu etichetele intacte si insotite de toate documentele care l-au insotit produsul la livrare.
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire neadecvata si/sau interventii neautorizate, etc.
In cazul in care se vor constata abateri sau deficiente, rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail si/sau prin telefon, acestea facand referire si la eventualele costuri speciale care vor fi trebui suportate de cumparator pentru a acoperi de lipsurile/deficientele constatate (daca este cazul), (vezi paragraful - Costuri si taxe speciale pentru retur produs)
Pe baza rezultatelor comunicate, cumparatorul este obligat, in a furniza acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele communicate in scris prin e-mail, in vederea continuarii procesului de renuntare la cumparare si retur produse.
5. Exceptii
Potrivit prevederilor art.16 din OG 34/2014 nu se asigura dreptul la retragere la contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
1. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi (nesemnalate pe AWB in prezenta curierului ca si defecte estetice prezente la receptionarea produsului);
2. Comenzile cu ridicare personala din magazin, deoarece nu sunt considerate comert la distanta, ci vanzare directa prin magazine specializate, intrucat pot fi verificate, vizualizate si acceptate personal, ca si corespunzatoare cu scopul si nevoile clientului si se supun legilor in acest domeniu.
3. Biciclete asamblate conform unor comenzi speciale.
4. Furnizare de bunuri confectionate dupa specificatii prezentate de client sau personalizate atipic sau comanda speciala (comanda speciala: definit ca fiind lista de produse comandate de catre client si care nu se afla in stocul uzual al BikeOnline sau al furnizorului, dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme, in termenii agreati de parti. BikeOnline il va informa pe client daca unul sau mai multe dintre produsele comandate constituie comanda speciala).
5. Furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de client. Produse care se pot deteriora sau expira rapid (de ex, produse de nutritie/energizante, etc.)
6. Contractele incheiate in cadrul unei licitatii.
7. Produse primite cadou pe langa alte produse achizitionate.
Pentru produsele expediate prin firme de curierat, obiectiile cu privire la eventualele probleme privind integritatea produselor (lovituri, zgarieturi, etc) trebuiesc efectuate in momentul primirii produsului si in prezenta agentului firmei de curierat, prin mentionarea eventualelor probleme de integritate pe AWB/documentul de predare al curierului (trecute obligatoriu pe ambele exemplare ale AWB-ului si semnate de agent si de client), refuzandu-se primirea / plata coletului. In cazul existentei unor eventuale probleme legate de integritatea produsului, prin nementionarea eventualelor probleme de integritate a produsului pe ambele exemplare ale AWB-ului, orice reclamatii ulterioare cu privire la aceste aspecte sunt nule, in acest caz se considera ca curierul a predat respectiv ati primit produsul in stare integra. In cazul existentei unui caz de afectare a integritatii produsului dupa procedarea conform cu cele recomandate mai sus, va rugam sa ne informati in scris la adresa de email: info@bike-online.ro in care sa atasati o poza a AWB-ului in care ati mentionat in prezenta curierului problemele de integritate constatate si refuzul primirii produsului, pentru a lua cunostinta de situatie si a va comunica modalitatea de rezolvare a situatiei aparute.
Ne rezervam dreptul de a refuza returnarea produsului/produselor in cazul neindeplinirii din partea clientului a conditiilor de renuntare la cumparare si returnare prevazute de lege (netransmiterea catre vanzator a cererii scrise de renuntare la cumparare conform model formular de retur sau orice alta forma scrisa in care se regasesc datele de identificare a comenzii(nr. comanda; nr. factura; nr. AWB), depasirea termenului legal de renuntare la cumparare respectiv returnare produs, produs returnat deteriorat/zgariat//murdarit, retururi abuzive repetate).
6. Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare
a) Costuri suportate de catre cumparator:
Costuri de retur si transport curier(curier decis de cumparator) pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin.
In situatia in care produsele returnate vor prezenta semne de utilizare sau de deteriorare ca urmare a folosirii produsului de catre Client (situatie in care conform legii, nu mai poate fi denuntat contractul la distanta si nu se mai poate beneficia de returul produsului in 14 zile – a se vedea paragraful 5 de mai sus) , Comerciantul va avea dreptul de a decide unilateral daca accepta returul iar in caz de acceptare, va rambursa Clientului doar o parte din valoarea achitata pentru achizitionarea produsului in conformitate cu mentiunile comunicate clientului in email, diferenta de pret nerambursat reprezentand contravaloarea agreata de parti ca despagubire datorata comerciantului pentru prejudiciul suferit ca urmare a deteriorarii produsului de catre Cumparator, evaluarea produsului returnat se va realiza de catre persoane calificate al Bike Park SRL care vor intocmi un proces-verbal de constatare al Produsului Returnat la momentul primirii sale. Dupa evaluarea si comunicarea valorii de retur aferente situatiei produsului, Cumparatorul va putea confirma acordul pentru valoarea comunicata urmat de transferul sumei in contul sau bancar personal comunicat vanzatorului sau poate comunica decizia de pastrare a produsului, situatie in care pe cheltuiala sa va ridica sau va trimite curier in vederea ridicarii produsului de la adresa Comerciantului.
b) Costuri suportate de catre vanzator:
Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
7. Rambursarea sumelor
Rambursarea sumelor se va face in cel mai scurt timp posibil dar cel mult in termenul legal de 14 zile de la primirea produsului, in masura in care clientul transmite informatiile necesare efectuarii platii. Rambursarea sumelor datorate se va efectua prin transfer bancar in contul IBAN comunicat de client. Contul bancar trebuie sa fie in lei si sa fie inregistrat la banca pe numele clientului (numele care apare pe factura). Nu se pot efectua plati in contul altei persoane.
8. Clauze de neraspundere
Bike Park SRL nu va fi raspunzator fata de Client pentru daune indirecte (ex.: beneficiul nerealizat, pierderi de profit sau pierderea unor oportunitati de afaceri, etc.).